1. Timing is key
Zo vlak aan het einde van het sportseizoen, vlak voor de zomervakantie waren er best wel wat kinderen die normaal zouden sporten gedurende de week. Doordat het sportseizoen ten einde is, hadden veel kinderen nu niets meer op de planning staan. Een perfect moment om hier op in te spelen natuurlijk!
2. Leads verzamelen
We besloten leads te gaan verzamelen, die we beetje bij beetje, steeds meer richting een half jaar abonnement gaan leiden. Het kan best een drempel zijn om meteen voor een half jaar lid te worden zonder te weten of Freerunnen echt wel iets is voor je kind. Men kan tenslotte hun geld slechts een keer uitgeven. Dus meteen het halfjaar traject aanbieden, was geen optie.
Daarom zijn we leads gaan verzamelen, door middel van een laagdrempelig aanbod: een workshop van een dag!
Op deze manier kunnen de kinderen proberen of freerunnen wat voor hen is, zonder dat het meteen veel geld kost. Men werd enthousiast gemaakt om mee te doen met de Freerun Workshop door de teksten en beelden in de advertentie en kon zich inschrijven op de landingspagina. Bij inschrijving moest men ook naam en mailadres achterlaten.
3. Verknoei geen tijd en geld aan mensen die alleen gratis dingen willen
De workshop heeft Fay echter niet gratis weggegeven. Ze heeft een bedrag van €15,- voor deelname aan de workshop gevraagd, om te voorkomen dat er mensen gaan deelnemen die alleen meedoen omdat het gratis is. Dit zou tijd kosten, en dus geld. Op deze manier heeft zij alle tijd en aandacht kunnen besteden aan mensen die wel oprecht geïnteresseerd zijn in Freerunnen. Daarnaast verhoogt het vragen van een klein bedrag de drempel voor aanmelding en voorkomt het dat mensen zich gaan aanmelden die vervolgens niet komen opdagen.
4. Aanbod tijdens workshop
Er deden 30 nieuwe kinderen mee aan de workshop. Tijdens de workshop heeft Fay meteen een aantrekkelijk aanbod gedaan, speciaal voor de deelnemers. De deelnemers konden zich aanmelden voor een zes weken serie tot de zomervakantie. Ongeveer een derde van de deelnemers heeft dat gedaan. In de zomervakantie is aan alle deelnemers van de workhop een aantrekkelijk aanbod gedaan voor een gratis proefmaand. Uiteindelijk heeft deze aktie haar weer 6 nieuwe leden opgeleverd!
5. Houd je leads warm en beloon je mail abonnees
Zowel direct na aanmelding voor de workshop, als na de workshop zelf is het belangrijk om contact te houden met je leads. Ijzer moet je smeden wanneer het heet is, maar je moet wel oppassen dat je niet gaat spammen en dat je mail abonnees zich niet uitschrijven.
Dit kun je voorkomen door het bieden van waarde. Dit kan bijvoorbeeld door een blog met tips over freerunnen, voeding of de fijnste freerun kleding. Op deze manier breng je kennis over een onderwerp dat ze leuk vinden en zo zul je zien dat ze blijven plakken. Jij bent tenslotte de expert.
Uiteraard kun je in de mail wel relevante evenementen noemen of doorlinken naar een pagina waar je aanbod op staat. Wat ook goed is om te doen, is je abbonees te ‘belonen’. Bedenk een actie, speciaal voor je abonnees. Zij krijgen bijvoorbeeld 10% korting als ze een kinderfeestje-freerun workshop boeken. Op deze manier genereert Fay ook met haar kinderfeestjes weer meer omzet.
Conclusie
Kortom, meerdere factoren dragen bij aan het succes van je campagne als je een dienst wilt promoten. Het is belangrijk vantevoren goed na te denken wanneer de campagne gaat lopen voor het beste resultaat. Verder is het belangrijk leads te verzamelen, maar geen tijd en geld te verspillen aan mensen die uiteindelijk toch niets kopen. Na het verzamelen van de leads is het belangrijk om deze warm te houden. Daarnaast kun je leads en e-mail abbonees over de streep trekken met een speciaal aantrekkelijk aanbod, speciaal voor hen.