Op welke social media kanalen zit jouw ideale doelgroep?
Weet je wie je ideale doelgroep is? Zo ja, op welke social media kanalen zijn zij het meeste actief? Dit zijn allemaal vragen die helder worden tijdens de strategiesessie.
Jouw doelen
Wat is succes voor jou?
Het is belangrijk om van te voren bepalen wat jouw verwachting is van social media. We kunnen onze ervaring & expertise gebruiken om te kijken of je verwachtingen realistisch zijn. Als je bijvoorbeeld nog nooit je product/dienst hebt verkocht op social media, moeten we eerst gaan testen wat realistische doelen zijn.
Jouw product/dienst
Welk probleem lost jouw product/dienst op?
Nu we jouw doelgroep en doelen helder hebben is het belangrijk om te weten welke pijnpunten en doelen jouw ideale doelgroep heeft. Op basis daarvan kunnen we de mogelijk social media strategie definiëren.
“Ik heb marketingcommunicatie aan de universiteit van Twente gestudeerd, dus ik kon heel erg op niveau meepraten, maar ik had geen flauw idee waar ik op moest klikken.”