Het verschil tussen een Pinterest bedrijfsaccount en een persoonlijk account
Ik heb al een privé account, waarom zou ik dan een Pinterest bedrijfsaccount aanmaken? Een Pinterest bedrijfsaccount en een persoonlijk account komen kwa looks veel overeen. Ondanks dat zijn er wel enkele belangrijke verschillen waar je vanaf moet weten.
Het aanpassen van je bedrijfsnaam
Zoals al besproken is er weinig verschil tussen zakelijke en persoonlijke accounts. Vooral als je het vanaf de pinner’s kant bekijkt. Toch is er aan de ‘achterkant’ wel degelijk verschil. Zo ben je bij het aanmaken van een persoonlijk profiel verplicht je voor- en achternaam op te geven. Als je dus een bedrijfsnaam hebt bestaande uit een woord dan lukt het al niet om een persoonlijk profiel voor je bedrijf aan te maken. Bij een Pinterest bedrijfsaccount kun je gewoon een bedrijfsnaam invoeren. Uit hoeveel woorden het bestaat maakt dus helemaal niet uit. Op deze manier kun je dus overal dezelfde bedrijfsnaam communiceren.
De servicevoorwaarden
In Pinterest’s servicevoorwaarden wordt onderscheid gemaakt tussen de twee verschillende accounts. Het grote verschil tussen het persoonlijk- en bedrijfsaccount is dat Pinterest nu wil dat ieder account dat het platform wil gebruiken voor commerciële redenen een bedrijfsaccount aanmaakt. Dit zodat men een zakelijk specifieke servicevoorwaarden moet accepteren.
Pinterest Analytics
Met een bedrijfsaccount krijg je toegang tot Pinterest analytics ook wel. Wanneer je jouw zakelijke website koppelt aan je Pinterest account en dit vervolgens bevestigt wordt de toegang tot je Pinterest statistieken je verleend. Dit is zakelijk gezien natuurlijk enorm interessant en dus misschien wel de belangrijkste reden om te kiezen voor een Pinterest bedrijfsaccount.
De statistieken geven je inzage in wat je populairste pins en borden zijn, maar vertellen je ook meer over de interesses van je doelgroep. Hiermee krijg je dus gemakkelijk een beeld van waar je doelgroep naar zoekt en ook van wat minder goed werkt. Hoe meer je hier uit haalt en op aan weet te sluiten met je pins, des te groter het succes van Pinterest voor jouw bedrijf zal zijn. Promoted Pins
Zoekresultaten op google
Zelfs met Pinterest kun je het meeste uit google zoekresultaten halen. Tegenwoordig indexeert Google pins en borden los van elkaar en toont ze in de zoek resultaten. Wanneer je dus pint op je zakelijke account, gekoppeld aan je bedrijfsnaam en website, kunnen mensen ook via google bij je terecht komen.
Promoted Pins
Helaas is het in Nederland nog niet zo ver maar het zit er zeker aan te komen. Het adverteren op Pinterest is in de United States al weer een tijdje mogelijk. Doormiddel van Promoted Pins. Na het uitrollen van deze functie in Nederland zullen alleen bedrijfsaccounts toegang krijgen tot de Promoted Pins is het nog niet zo ver, maar in de VS is adverteren op Pinterest sinds kort voor iedereen mogelijk. En wel via Promoted Pins. Alleen een zakelijk Pinterest account kan toegang krijgen tot deze Promoted Pins. Dus nogmaals een reden om een zakelijk account aan de maken voor jouw bedrijf!
Aan de slag!
Ben je om en wil je na het lezen van de blog ook aan de slag met een Pinterest bedrijfsaccount? Dat kan via Pinterest voor bedrijven. Zet je liever je persoonlijke account om naar een bedrijfsaccount, dat is ook zo gepiept. Wanneer je naar voorgaande link gaat en nog ingelogd bent krijg je de volgende pop up te zien:
Denk er bij het omzetten dus eerst goed over na of de pins en borden op je persoonlijk account passen bij je zakelijke account. Hopelijk is het duidelijk waarom een Pinterest bedrijfsaccount zakelijk interessant kan zijn. Ga jij aan de slag met een zakelijk account, of ga je het bij je privé account houden?