Je doelgroep bepalen met Facebooks targeting opties
Het is belangrijk dat je je doelgroep goed in beeld hebt zodat je de juiste targeting selecties kunt maken. De mogelijkheden hierin zijn bij Facebook namelijk eindeloos. Je kunt gemakkelijk selecties maken gebaseerd op de demografisch gegevens, interesses en gedrag. Ook kun je een aangepaste doelgroep creëren. Dit kan aan de hand van bezoekers op je website, de betrokkenheid op Facebook, bijvoorbeeld aan de hand van video views van een van je vorige advertenties of mensen die je nieuwsbrief ontvangen
Je kunt ook gebruik maken van een ‘lookalike audience’, ook wel vergelijkbare doelgroepen genoemd. Deze doelgroep bestaat uit mensen met soortgelijke kenmerken als jouw klanten of de volgers van je social media pagina’s. Zo vergroot je het bereik van potentiële kopers en mensen die mogelijk interesse hebben in je merk of organisatie.
Facebooks targeting opties
Nieuwsgierig geworden naar de vele verschillende targeting opties die Facebook heeft om jouw doelgroep zo specifiek mogelijk te maken? Bekijk dan de infographic van Advertisemint hieronder. We kunnen dus wel stellen dat er maar weinig andere tools zijn waarmee je zo specifiek kunt adverteren!