Waarom heb je gekozen voor het Social Media Ondernemer Traject?
Ik ben al wel wat langer bezig met social media marketing en heb ook wel al wat campagnes zelfstandig gedraaid. Maar de techniek blijft steeds een uitdaging voor mij. Ik volg regelmatig een online webinar om zo weer wat nieuwe dingen te leren, maar dan gaat alles zo ontzettend snel.
Als ik het zelf allemaal uit moet gaan zoeken kost me dat als ondernemer veel te veel tijd. Tegen de tijd dat ik alles heb uitgezocht zijn er alweer nieuwe ontwikkelen en moet ik weer opnieuw beginnen.
Ik heb ook overwogen om alles uit te besteden maar dan betaal je de hoofdprijs. Ik heb ook wel trainingen gevolgd en dan kom ik ook wel een heel eind maar loop ik toch steeds weer tegen de technische zaken aan. Op deze manier word ik echt gedwongen om nieuwe dingen te leren en er ook direct zelf mee aan de slag te gaan.
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die Facebook gebruiken maar die totaal geen idee hebben van alle mogelijkheden. Dan kun je wel een cursus volgen maar daar red je het niet mee omdat alles zo snel verandert.
Wat is er verandert sinds je met Social Media Ondernemer Werkt?
Ik leer nu steeds meer hoe de ‘achterkant’ van bijvoorbeeld Facebook werkt. Ik weet hoe ik zelfstandig campagnes kan opzetten en hoe ik kan beoordelen of deze campagne wel of niet succesvol is.
Nu zijn we bijvoorbeeld ook naar de mogelijkheden op TikTok aan het kijken. Het is fijn dat er experts zijn die ook die mogelijkheden uitzoeken. Als ik dat zelf allemaal moet doen kost me dat veel kostbare tijd.
Wat voor impact hebben we wekelijkse meetings op jou gehad?
Wat ik goed vind aan de coaching sessies is dat het op mijn niveau wordt gehoord en wordt begrepen en dat we samen tot een oplossing komen. Als ik een vraag heb die tijdens de meeting niet direct beantwoord kan worden dan wordt dit ook vaak besproken met de andere experts, dus op die manier komt er altijd een passende oplossing.
Tijdens de meetings krijg ik ook altijd ‘huiswerk’ voor de volgende meeting. Daardoor word ik dus ook gedwongen om er echt mee aan de slag te gaan. Het is als het ware een stok achter de deur om met de stof aan de slag te gaan en dus ook echt verder te komen.
"Het is een stok achter de deur om met de stof aan de slag te gaan."
Wat maakt Social Media Ondernemer anders dan andere opleiders in social media?
Het zijn vakbekwame mensen. Als het niet direct lukt dan wordt de hulp van een andere expert ingeschakeld zodat we toch snel verder komen. Als ik de snelheid zie waarmee zij bepaalde dingen instellen en afronden, dat is ongekend. Zelf zou ik daarvoor allerlei handleidingen en instructievideo's moeten bekijken, en die tijd heb ik simpelweg niet.