Waarom heb je gekozen voor het Social Media Ondernemen Coaching traject?
Voorheen deed ik alles zelf. Ik zette dus zelfstandig Facebook campagnes op. Daarmee verzamelde ik wel wat leads maar ik merkte vooral dat het erg kostbaar werd. Ik heb toen de keus gemaakt om alles uit te besteden en ben daarnaast mijn eigen kennis gaan vergroten door trainingen te gaan volgen.
Door de trainingen heb ik uiteraard veel geleerd. Ik merkte dat ik eigenlijk meer wist dan degene aan wie ik alles uitbesteedde en ben ik alles weer zelf gaan doen.
Maar toch kwam ik tot de conclusie dat mijn kennis wel was verbeterd maar dat ik alsnog te weinig wist om echt succesvolle campagnes te blijven draaien. Daarin miste ik vooral de snelheid. Het koste me ontzettend veel tijd om hier mee bezig te zijn.
Ik wilde het niet opnieuw uitbesteden maar had wel hulp nodig. Dus het coachingtraject was een mooie mix.
Wat is er veranderd sinds je met Social Media Ondernemer werkt?
Voordat ik überhaupt met social media marketing ging werken haalde ik mijn leads voornamelijk binnen via Google Ads. Hier werden de leads echter alleen maar duurder dus ik was ook op zoek naar andere mogelijkheden. Toen ben ik dus gestart met Facebook campagnes. Nadat ik zelf daar het e.e.a. heb opgezet ben ik in maart 2021 gestart met SMO Coaching. Dit heeft er voor gezorgd dat de kosten van mijn leads zijn gehalveerd en dat mijn omzet in 2021 verdubbelde t.o.v. 2020.
Ik merk nu wel dat de laatste weken de kwaliteit van mijn leads wat minder wordt. Het is fijn dat Social Media Ondernemer dan ook meedenkt in oplossing hoe we dit kunnen veranderen.
"De kosten voor mijn leads zijn gehalveerd en mijn omzet is verdubbeld t.o.v. het jaar daarvoor."
Als Social Media Ondernemer vandaag zou verdwijnen, wat zou je dan het meeste missen?
In eerste instantie niets. Ik ben wel echt een ondernemer en denk direct in oplossingen. Ik zou dus op zoek gaan naar iemand anders die mij kan helpen. Echter denk ik wel dat het lastig is om iemand te vinden waar ik ook zo makkelijk mee kan overleggen. Inmiddels weet mijn coach natuurlijk precies wat er bij mij speelt en zitten we volledig op één lijn. Het is maar weer afwachten of ik iemand kan vinden waar ik ook zo goed mee door één deur kan.
Wat voor impact hebben we wekelijkse meetings op jou gehad?
Het is vooral heel prettig dat we de snelheid erin kunnen houden. Als ik ergens tegen aan loop en ik zou dat volledig zelfstandig uit moeten gaan zoeken, dan kost me dat ontzettend veel tijd. De snelheid waarmee mijn coach dit voor mij kan regelen is ontzettend fijn en is mij heel veel waard.
Daarbij is het ook fijn dat ik met iemand kan sparren. Tijdens de wekelijkse meetings brainstormen we over nieuwe ideeën. Daarnaast weet ik dat mijn coach mij op de achtergrond ook altijd steunt. Voor onze meetings worden er al zaken voorbereid zodat we tijdens de meetings ook echt stappen kunnen zetten. Ook is het prettig dat andere coaches betrokken zijn. Als ik met mijn coach ergens op vastloop wordt dit ook altijd met de andere coaches besproken voor een frisse kijk op de zaak.
Wat maakt Social Media Ondernemer anders dan andere opleiders in social media?
Het persoonlijke contact. Ook toen ik net ging starten kon ik heel snel goede afspraken met ze maken, het voelde gewoon goed. Ik weet echt wat ik aan mijn coach heb. Ik weet dat zij er alles aan doet om mijn campagnes zo succesvol mogelijk te krijgen.