Ingrid Halfwerk

Ingrid is de eigenaresse van sportkledingmerk YOY'D en Pink Octopus. YOY'D maakt sportkleding waarin elke vrouw zich mooi en zelfverzekerd kan voelen. Met Pink Octopus helpt Ingrid bedrijven groeien met resultaatgerichte marketing.
Branche
Kleding
Locatie
Haarlem
Bedrijfsgrootte
1
Social Media Ondernemer helpt Ingrid bij het opzetten en optimaliseren van haar campagnes. Door de steun heeft Ingrid meer zekerheid, waardoor ze ontspannen kan adverteren op social media.

Hoe voerde je je taken uit omtrent social media marketing voordat je SMO Coaching ging volgen?

Ik had al eens een cursus gevolgd, waarbij ik een stappenplan meekreeg. Hierdoor bleef ik altijd gewoon bepaalde stappen volgen en was ik niet in staat om zelf aanpassingen te doen of op basis van de uitkomsten te anticiperen. Door de coaching wordt ik meer aan de hand meegenomen, waardoor ik ook begrijp welke acties op bepaalde uitkomsten volgen.

Welk specifiek aspect zorgde ervoor dat je gestart bent met SMO Coaching?

Onzekerheid. Ik merkte dat elke keer als ik op Facebook zat, er wel weer iets veranderd was. Dit zorgde ervoor dat ik steeds begon te twijfelen of ik het wel goed deed. Daarnaast had ik ook het gevoel dat het beter kon. Ik volgde steeds hetzelfde stappenplan, waardoor de campagnes niet verbeterden. Aan de ene kant wilde ik dus zekerheid en aan de andere kant leren optimaliseren.

Stel je voor, SMO zou morgen ineens niet meer bestaan, wat zou je dan het meeste missen?

Ik vind het heel prettig dat er gewoon elke week iemand is die naast je staat. Dat geeft mij een vangnet. Dat geeft wel een fijn gevoel van: 'oh, maandag is de Q&A, of op maandag spreek ik mijn coach, en dan kunnen we het gewoon oplossen'. Ik vind het heel fijn dat iemand gewoon altijd naast je staat.

Ik vind het heel prettig dat ik het idee heb dat we dit gewoon samen doen, dus ik vind jullie toegankelijkheid heel belangrijk.

Stel je voor, je zit met een vriend(in) aan de bar en die snapt niet helemaal wat wij voor jou doen. Hoe leg je dat dan uit?

Dat ligt er een beetje aan. Als het een vriendin is die uit marketing land komt, dan is het wat makkelijker uit te leggen. Maar als ik het aan mijn vader moet uitleggen, bijvoorbeeld, dan zou ik zegen dat ik betaalde campagnes heb of dat ik advertenties heb lopen op social media, zoals Facebook en Instagram, en dat SMO mij helpt om daar de technische achterkant helemaal goed ingericht te hebben, zodat ik het beste resultaat met mijn campagnes kan behalen. SMO helpt me heel persoonlijk, stapje voor stapje om het allemaal uit te voeren. Maar het zit denk ik wel heel erg op het technische stuk waar SMO mij mee helpt.

Aan wie zou je aanraden om Social Media Ondernemer Coaching te gaan volgen?

Aan mensen zoals ik. Ik wist namelijk al wat ik moest doen, alleen kon het nog beter. Wanneer iemand in die situatie zit, zou ik jullie meteen aanraden. Je wordt op een prettige manier geholpen en ziet ook echt verbetering.

Jullie hebben zoveel kennis van wat er speelt op social media. Dat vind ik verbazingwekkend, dat je dat allemaal bij kan houden en wil houden.

Waarom heb je niet gekozen voor een concurrent?

Vaak is het heel duur en ook meteen een heel traject. Wat mij heel erg aanspreekt, is dat het één op één is. Dat het gewoon echt letterlijk gaat over wat ik nu heb, wat bij mij speelt en niet een algemeen verhaal en 'haal er zelf maar uit wat voor jou wel of niet werkt'. Dat was voor mij echt een heel groot voordeel. Ik ben financieel nog niet klaar voor de investering in een marketingbureau. Daarnaast moet ik dit als markteer ook zelf kunnen.

Wat is volgens jou het verschil tussen ons en de concurrent?

Ik vind die persoonlijke aandacht gewoon echt top. Je kan wel ergens anders één op één coaching krijgen, maar het kost je echt de wereld. Niet dat ik nou zeg dat jullie ver onder de marktwaarde zitten, zo bedoel ik het niet, want je betaalt er nog steeds voor. Maar ik vind jullie tarieven voor één op één coaching te behappen. Ik heb echt het idee dat jullie er altijd zijn. Of het nou Amy, Bram of Andrea is, je wordt altijd goed geholpen. Ik snap dat dat in een verkoopverhaal lastig is, maar de mensen maken echt het onderscheid.

Wat is er verbeterd sinds dat je gestart bent met de coaching?

Ik voel me nu echt wel zelfverzekerd. Ik kijk nu door zo'n campagne heen en dan kom ik zelf al tot de conclusie of ik het ga stopzetten of niet. Terwijl ik in het verleden, na drie dagen paniekerig aanpassingen zou doorvoeren wanneer een campagne niet goed liep. Ik zou meteen teksten aanpassen, Instagram uitzetten en overal aan sleutelen, zonder dat ik wist wat ik aan het doen was. Nu heb ik veel meer de rust omdat mijn coach zegt: 'gewoon laten draaien, pas als er dit is of dat is iets aanpassen'. Ik voel me veel zekerder en ontspannender in wat we aan het doen zijn. Ik heb veel meer vertrouwen daarin.

306

Nieuwe mailadressen verzamelt tijdens de 1e campagne

Plan je strategiesessie

Geheel vrijblijvend
Bram belt je binnen 24 uur terug voor het maken van een afspraak.
Dankjewel! Ik neem binnen 24 uur contact met je op.

Groetjes Bram
Oops! Something went wrong while submitting the form.