Ellis Jaspers

Ellis is eigenaresse van Happily Virtual. Via Happily Virtual helpt ze andere ondernemers in de food en recreatie branche met het sterk inzetten van hun social media.
Branche
Social Media Manager
Locatie
Elsloo
Bedrijfsgrootte
1
Met het coachingtraject van Social Media Ondernemer focust Ellis zich op het uitbreiden van haar mailinglijst en behalen van nieuwe klanten voor Happily Virtual. We besteden aandacht aan haar gehele marketingfunnel. Zo hebben we Facebook campagnes opgezet, automatische mailopvolging ingezet en landingspagina's/salespagina gemaakt.

Waarom heb je gekozen voor het Social Media Ondernemer Traject?

Omdat ik sales en marketing, in de zin van mezelf en mijn aanbod verkopen en een mailinglijst opbouwen, niet zo leuk vind. Maar het hoort erbij en ik merkte dat ik hulp nodig had om het zelf te kunnen en het misschien daardoor ook iets leuker te gaan vinden. Mijn doel was dus vooral om meer te leren zodat ik mijn aanbod makkelijker kan verkopen.

Ik wist dat ik het nodig had, maar was wat huiverig aan het begin door een mindere ervaring met een andere coach. Dit was mijn enige vergelijkingsmateriaal, dus mijn verwachtingen waren eigenlijk niet heel hoog. Ik heb het traject uiteindelijk een kans gegeven, omdat ik het Social Media Ondernemer Congres heel goed vond en daarna een prettig telefoongesprek met Bram heb gehad.

Hij kon duidelijk laten zien wat hij voor me kon doen en wat we samen zouden gaan aanpakken. Daardoor begreep ik wat SMO voor mij kon betekenen. Dat heeft mij overgehaald en vertrouwen gegeven. Mijn verwachtingen vooraf waren dus niet goed, maar nu gaat het heel goed. Mijn verwachtingen zijn dus zeker overtroffen! 

Wat is er verandert sinds je met Social Media Ondernemer Werkt?

Ik wilde vooral veel aandacht geven aan het schrijven over het algemeen. Dat was mijn grootste probleem. Ik schreef hele praktische teksten. Ik verplaatste me niet genoeg in de klant en hun gevoelens en frustraties.

Ik merk dat ik daarin sinds de start van het traject echt vooruitgang heb geboekt. Dus daar ben ik heel blij mee. Ik heb toevallig deze week met Bram een hele goeie sessie gehad, waarin ik ook merkte dat ik dingen echt goed geleerd heb. Aan zijn feedback, merkte ik dat ik het beter doe. Hij hoefde veel minder in te grijpen omdat er dingen niet kloppen of dat we dingen anders moeten doen.

Ik merk aan onze coaching sessies dat er steeds minder gewijzigd hoeft te worden en dat alles dus wel echt blijft hangen nu. Dit was voor mij ook echt een goede bewustwording. Ik besefte me: "Oké, je bent echt aan het leren, je bent echt verder aan het komen".

Naast het schrijven van teksten, hebben we ook veel aandacht besteed aan het technische aspect. Ik weet nu welke stappen genomen moeten worden als je een weggever hebt, een nieuwe dienst wil aanbieden en hoe je je mailinglijst kan laten groeien. Daar had ik helemaal geen verstand van. Dat heb ik nu dus allemaal geleerd.

"Social Media Ondernemer is praktisch en doeltreffend. Echt werken met een plan, stappen zetten en je doelen behalen."

Wat voor impact hebben de wekelijkse meetings op jou gehad?

Ik merk dat ik echt vooruitgang boek, daar ben ik heel erg blij mee. Doordat ik wekelijks contact heb, besteed ik er ook veel tijd aan. We hebben echt knalsessies , waarin we heel veel stappen kunnen zetten. Bram is altijd voorbereid. Hij staat ook klaar voor vragen tussendoor. Je eigen input is eigenlijk hetgeen wat het succes maakt om voor Bram ook te kunnen coachen. De grootste impact is dat ik merk dat alles steeds meer op zijn plek valt.

Wat maakt Social Media Ondernemer anders dan andere opleiders in social media?

Ik heb eerder al een coach gehad, maar dat was een algemene business coach en niet gericht op één specifiek onderdeel van bedrijfsvoering. Zij had een online systeem ontwikkeld waar minder begeleiding bij zat en ik kwam vaak tot de conclusie dat ik datgene wat ze vertelde al wist. Daarnaast was het vaak zo, dat wanneer ik iets nog niet wist, ik hier niet genoeg persoonlijke begeleiding bij kreeg om het ook daadwerkelijk te begrijpen.

Hierdoor had ik dus niet zo'n goede ervaring met coaches en ben ik niet verder gaan zoeken. Ik heb het maar even laten zitten. Tot het Social Media Ondernemer Congres voorbij kwam en ik daardoor wel behoefte kreeg om met mijn marketing en sales aan de slag te gaan. Daardoor heb ik eigenlijk niet verder gekeken. Het was voor mij meteen duidelijk dat ik de kennis die ik nodig had, kon halen bij Social Media Ondernemer.

SMO heeft ook bewezen daarin anders te zijn, dan de coach die ik voorheen heb gehad. Het traject is juist heel erg praktisch en gericht op samen vooruitgang boeken en samen stappen maken. Verder is de prijs, de communicatie en de inhoud erg goed.

Wat zou je aan andere willen meegeven die erover nadenken om het traject te gaan volgen.

Ik merk dat ik door SMO een stok achter de deur heb, waardoor ik veel stappen zet. Je weet, doordat je wekelijks een sessie hebt, dat je moet werken aan je bedrijf en niet alleen maar in je bedrijf.

Ik zou SMO een dikke 8 geven. Voor iedereen is het natuurlijk anders en het traject moet wel echt bij je passen. Zeker het telefonisch contact met Bram heeft mij het vertrouwen gegeven dat dit traject bij mij past. En dat is nu ook echt het geval.

Plan je strategiesessie

Geheel vrijblijvend
Bram belt je binnen 24 uur terug voor het maken van een afspraak.
Dankjewel! Ik neem binnen 24 uur contact met je op.

Groetjes Bram
Oops! Something went wrong while submitting the form.