Hoe voerde je je taken uit voordat je gebruik maakte SMO Coaching?
Ik deed nog heel weinig met social media, omdat we iemand hebben die daar voor ons wat taken in doet. Maar zo'n webinar opzetten, dat was nieuw. Dus vandaar dat ik ook met jullie contact heb opgenomen. Dus heel weinig eigenlijk.
Welk specifiek aspect zorgde er voor dat je de gestart bent met SMO Coaching?
Dat was met name omdat ik inzag dat de techniek toch wel lastig was. Je kunt niet zomaar iets op Facebook plaatsen. De vraag hoe je nu goede teksten schrijft, dat was ook wel een reden, om daar wat feedback op te krijgen. En hoe je alle instellingen goed krijgt rond het automatisch versturen van mails.
Wat is er nu anders, nu je een tijdje SMO Coaching heb gehad?
Dat ik in ieder geval weet wat er allemaal speelt en wat wat je allemaal moet doen. De vaardigheid om het allemaal alleen te kunnen, zover ben ik nog niet, denk ik. Dus een aantal dingen begrijp ik wel al en het mail automation systeem, daar ben ik redelijk in thuis bijvoorbeeld. Maar Facebook, vond ik nog wel lastig, omdat allemaal goed te doen. Vooral het technische gedeelte. Het opzetten van een advertentie, daar voel ik me redelijk bedreven in. Dus dat zie ik mezelf wel doen.
Stel je voor, Social Media Ondernemer zou mogen ineens niet meer bestaan, wat zou je dan de meeste missen?
Met name de ondersteuning van de technische instellingen.
Hoe zou je Social Media Ondernemer beschrijven in één zin?
Een betrouwbare hulp bij alle social media zaken.
Stel je voor, je zit aan de bar met een vriend of vriendin en die snapt niet helemaal wat wij doen, hoe zou je dat dan uitleggen?
Dan zou ik zeggen: ''Het voordeel van van wat zij doen is dat zij je niet laten rommelen, wat je soms ziet met partijen die zeggen van: ''Luister, we hebben daar een mooie filmpje over gemaakt, kijk maar naar het filmpje en als je dat goed bekijkt dan kun je het zelf ook.'' Nee, het is gewoon zelf ook het probleem oplossen. Dus dat vind ik absoluut een voordeel, dingen echt uit handen nemen.''
Wie zou je aanraden om SMO Coaching te gaan doen?
Iedereen: elke coach, trainer of bureau die zichtbaar wilt zijn op internet, die heeft het gewoon nodig.
Toen je op zoek was naar een oplossing voor je social media marketing. Waar heb je naar gezocht? Maar dat heeft dan iemand zn eigen.
''Toen ik jullie aanbod zag, toen dacht ik: dat vind ik een mooi aanbod. Dat kan ik gebruiken en heeft een redelijke prijs.''
Wat is er verbeterd in je bedrijf, sinds dat je gebruik maakt van SMO Coaching?
In elk geval, inzicht in hoe het werkt. Ik dacht daar toch wat te gemakkelijk over moet ik eerlijk zeggen. Zo van: ''Facebook, dat is een kwestie van een tekstje plaatsen, en dat is het.'' Dat hadden mensen uit mijn kenissenkring mij ook, min of meer duidelijk gemaakt, die ook wel eens iets op Facebook delen, maar ik vond het toch knap ingewikkeld.
Wie profiteert er binnen het bedrijf het meeste van die verbeteringen en waarom?
Uiteindelijk denk ik met z'n allen, en de sales afdeling, want je hoopt dat dat leidt tot meer sales dan gaat het uiteindelijk om.
Wie profiteert er buiten jouw bedrijf het meeste van en waarom?
Ja, klanten, die profiteren daar natuurlijk ook van, omdat zij een duidelijkere boodschap krijgen en een aantrekkelijk aanbod.