Zakelijke evenementen promoten op LinkedIn wordt makkelijker

door | dec 3, 2018 | LinkedIn | 0 Reacties

Een paar jaar terug had LinkedIn nog de functie om evenementen aan te maken. Vergelijkbaar met de functie zoals je die wellicht van Facebook kent. Eind 2012 trok LinkedIn echter de stekker uit deze functie. Wat daar precies de reden van was is niet duidelijk. Maar…goed nieuws: komend jaar kunnen we deze functie weer verwachten op het zakelijke platform. Wat kun je precies verwachten van LinkedIn Events? Ik vertel je er alles over in deze blog.

Mensen ontmoeten blijft leuk

Live contact hebben blijft voor veel mensen belangrijk. Natuurlijk is het fijn om via LinkedIn in contact te blijven met je zakelijke netwerk en is het leuk dat je via Facebook of Instagram op de hoogte blijft van belangrijke gebeurtenissen van vrienden of familie.

 

Maar toch…zo nu en dan mensen ontmoeten is belangrijk en leuk! Ook bij Social Media Ondernemer vinden we het belangrijk dat we elkaar kunnen ontmoeten. Wanneer je via de community veel contact hebt met ondernemers of experts is het uiteindelijk toch ook leuk om elkaar echt te zien! Vandaar dat wij er voor kiezen om naast het online platform ook live events te organiseren.

Zakelijke evenementen promoten op LinkedIn

Wanneer je voor jouw onderneming zakelijke evenementen organiseert zul je in veel gevallen ook jouw zakelijke netwerk daarvoor uit willen nodigen. Een groot deel van jouw zakelijke netwerk bereik je immers via LinkedIn.

 

Huidige manier van evenementen promoten op LinkedIn

Via LinkedIn zie ik het nu regelmatig voorbij komen: een post waarbij een zakelijk evenement wordt ‘gepromoot’. Uiteraard een prima manier om jouw zakelijke netwerk te informeren over het geplande evenement. Tevens heeft LinkedIn de functionaliteit om een evenement aan te maken jaren geleden al stopgezet, dus een andere manier is er eigenlijk niet via LinkedIn. Tenminste…nog niet! LinkedIn heeft namelijk onlangs bekend gemaakt dat zij druk bezig zijn om de evenementen functie terug te laten keren. En met het congres dat wij volgend jaar gaan organiseren in het vooruitzicht, ben ik daar natuurlijk maar wat blij mee!

 

Wat kun je verwachten van LinkedIn Events?

De nieuwe functionaliteit van LinkedIn, LinkedIn Events, bevindt zich nu nog in de pilotfase. In Amerika wordt de functie nu in gebruik genomen door een kleine groep van evenementenorganisaties. Maar LinkedIn heeft aangegeven dat ze deze functie de komende maanden (dus ergens in 2019) verder zullen gaan uitrollen over de rest van de wereld zodat het uiteindelijk voor al hun leden beschikbaar is!  De werking van LinkedIn Events is een beetje vergelijkbaar met de evenementen die je wellicht kent van Facebook. Wat je ongeveer kunt verwachten van LinkedIn Events lees je hieronder.

Maak je evenement aan

Je maakt een evenement aan waarbij je alle informatie kunt toevoegen die nodig is: datum en tijd, een beschrijving en een locatie. Ook kan je een unieke hashtag toevoegen zodat bezoekers je kunnen volgen.

Promoot je evenement

Nadat je een evenement hebt aangemaakt kun je jouw connecties gaan uitnodigen om deel te nemen. Je kunt het evenement eenvoudig delen binnen je netwerk en ook via andere kanalen. Deelnemers van jouw evenement kunnen ook hun connecties uitnodigen voor het evenement. En het leuke is: deze manier van promoten is helemaal gratis!

Beheer je evenement

Als organisator van een evenement heb je inzicht in welke genodigden ook daadwerkelijk gaan deelnemen en welke uitnodigingen nog open staan. Ook is het heel eenvoudig om aanpassingen te doen. Heb je belangrijke informatie die je met de genodigden wilt delen? Binnen het LinkedIn evenement kun je berichten plaatsen die voor de aanwezigen en genodigden zichtbaar zijn.

Bekijk wie nog meer gaan

Net als bij Facebook evenementen, is het bij LinkedIn Events mogelijk om de gastenlijst te bekijken. Zo kunnen genodigden en aanwezigen dus eenvoudig zien wie van hun connecties ook aanwezig zijn of juist bekijken of er interessante gesprekspartners aanwezig zijn. Ook kunnen ze vooraf wat research doen zodat zij tijdens het evenement contact kunnen leggen met interessante personen voor hun onderneming. Door gebruik te maken van de zoekfilters kun je heel gericht zoeken naar interessante gesprekspartners.

Deelnemers in contact met elkaar

Op de evenementenpagina kunnen deelnemers met elkaar in gesprek gaan. Zo kunnen ze elkaar voor aanvang het evenement al wat beter leren kennen. Vooral ook na afloop van het evenement kan dit interessant zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld foto’s en video’s van tijdens het evenement met elkaar delen en met elkaar in contact blijven. Op deze manier kunnen contacten die gelegd zijn tijdens het evenement uitgroeien tot langdurige relaties. Ben je benieuwd hoe LinkedIn events er dan ongeveer uit gaat zien? Bekijk hier de sneak preview.

 

Persoonlijk ben ik erg blij met de aankondiging van deze nieuwe functionaliteit. Met de live events die voor komend jaar op de agenda staan kan ik niet wachten tot LinkedIn Events ook in Nederland wordt uitgerold. Wanneer wij precies aan de beurt zijn om met deze functie aan de slag te kunnen is nog niet duidelijk. Even geduld…

 

Meer weten?

Vond je deze blog interessant en wil je graag meer van dit soort informatie ontvangen? Of wil je bijvoorbeeld leren hoe jij LinkedIn en andere social media kanalen kunt inzetten voor jouw onderneming? Misschien is een lidmaatschap bij Social Media Ondernemer dan iets voor jouw?

De voordelen

Als lid van Social Media Ondernemer profiteer je niet alleen van maandelijks nieuwe online trainingen op het gebied van social media marketing. Ook heb je toegang tot de online community waar je in contact komt met gelijkgestemde ondernemers én experts. Tevens maak je gratis gebruik van de handige landingspaginatool, AdPage. Tot slot heb je gratis toegang tot alle live-events, waaronder het jaarlijkse Social Media Ondernemer Congres. Wil je hier meer over lezen? Kijk dan op onze pagina.