LinkedIn lanceert Carrousel Ads

door jul 4, 2018LinkedIn0 Reacties

Carrousel Advertenties nu ook op LinkedIn

 

Carrousel ads bieden de mogelijkheid drie tot vijf ads te combineren. Deze worden weergeven in een advertentie unit waar je doorheen kunt scrollen. Sommige van jullie kennen ze misschien wel van Facebook of Instagram. Je ziet ze namelijk regelmatig voorbij komen in je newsfeed. Maar wellicht kende je ze dus nog niet bij naam. Vanaf vandaag kun je ze dus ook terug vinden op hét business kanaal de ‘LinkedIn Carrousel Ads’.

Storytelling met LinkedIn Carrousel ads

In b2b marketing vergeten we vaak hoe belangrijk storytelling is voor het opbouwen van een sterke relatie met onze doelgroep. Je merk laten opvallen is een uitdaging. Goede connecties dragen bij aan het creëren memorabele ervaringen en houden je merk ‘top of mind’. LinkedIn carrousel ads zijn een nieuwe manier voor het vertellen van je verhaal en interactie met je doelgroep. Het nieuwe format laat je meer textuur toevoegen aan je verhaal. Doordat je meerdere foto’s toe kunt voegen waar je doelgroep horizontaal doorheen kan scrollen terwijl ze in hun LinkedIn feed blijven.

Sinds de lancering van de beta versie hebben al meer dan 300 adverteerders zoals Hewlett-Packard Enterprise, RBC en Volvo Canada, gebruik gemaakt van LinkedIn Carrousel Ads. Hiermee maakte ze leuke en informatieve campagnes waarmee ze verhalen vertelde over hun bedrijf, producten, en services, de industrie enzovoort. Zevenenvijftig procent van de beta adverteerders communiceerde dat ze carrousel ads wederom zouden gebruiken in hun volgende

 

 

Wat kun je met LinkedIn Carrousel ads?

 

Vertel jouw verhaal

Doordat de mogelijkheid om tot 10 verschillende ad sets te creëren waar men horinzontaal doorheen kan scrollen krijg je de kans je volledige merk verhaal te communiceren binnen een advertentie. Hierdoor kun je meer content delen en een kwalitatief hogere interactie met je doelgroep neer zetten. Met carrousel advertenties kun je dieper ingaan op je verhaal. Ook kun je meerdere aanbiedingen tegelijk laten zien, dieper ingaan op een product of service of ‘industry insights’ delen.

Trek de aandacht van je doelgroep

Doordat carrousel advertenties interactief zijn en eye-catching visuals weergeven vallen ze op in de nieuws overzicht. Dit trekt de aandacht van de consument. Je verhalen worden tastbaar en moedigen de doelgroep aan betrokken te raken met je, zowel op mobiel als op desktop. Carrousel advertenties helpen je met het laten zien van je merk persoonlijkheid. Dit zorgt ervoor dat je doelgroep een band met je kan scheppen.

Resultaten voor al je marketing doelen

Carrousel advertenties zorgen ervoor dat iedere stap van de customer journey telt doordat je ze aan kunt passen aan je marketing doelstelling. Ook zorgen ze ervoor dat je merkbekendheid creëert, sturen ze verkeer door naar verschillende pagina’s of genereren kwalitatieve leads. Naast het kunnen inzien van de standaard statistieken, zoals het door klik ratio en het aantal leads kun je ook het aantal kliks en impressies per kaart zien.

Wij waren al fan van carrousel advertenties en zijn dus razend enthousiast over LinkedIn’s nieuwste sponsored content format! Ga jij er gebruik van maken?