Giel de Winter

Youtuber / Programmamaker

Veel mensen zullen hem kennen als een kwajongen maar achter de schermen is Giel de Winter vooral een échte programmamaker en ondernemer.

Een aantal jaar terug zat Giel op zijn slaapkamer TV te kijken. Toen dacht hij: “Dit moet toch anders en beter kunnen? Waarom kijken die TV zenders niet naar wat de kijker wil?”. En daar was het format van Stuk TV geboren: de kijkers bepalen wat ze willen zien en StukTV gaat het maken.

StukTV maakt spraakmakende, bizarre, humoristische en uitdagende content. Naast de online series op YouTube brengen de heren van StukTV inmiddels ook muziek uit en breken ze diverse clubs, kroegen en festivals in het hele land af!

Met inmiddels ruim 2 miljoen abonnees op YouTube, honderdduizenden volgers op social media als Instagram, Facebook en Twitter en meer dan 15 miljoen views per maand is StukTV het grootste online entertainmentplatform van Nederland. 

Mediamagnaat John de Mol heeft de jongens van StukTV ook gezien en heeft het kanaal 6 jaar na oprichting overgenomen met zijn bedrijf Talpa Network.

Die 2 miljoen abonnees op YouTube zijn niet even komen aanwaaien. Daar zit wel degelijk strategie en ondernemerschap achter. En keihard werken natuurlijk. Hoe StukTV dit heeft geflikt? Giel de Winter deelt zijn verhaal!

Bekijk de programma’s van de jongens van StukTV op YouTube of volg Giel op Instagram.