Een landingspagina die verkoopt

door jun 8, 2018Infographics, Tools0 Reacties

Een essentieel onderdeel van een online marketing campagne is een goede landingspagina. Deze schakel wordt vaak vergeten en advertenties worden gelinkt naar een homepage. Helaas worden hier vele bezoekers aan verloren en valt er geen optimaal rendement uit het marketing budget te halen.

Waarom een landingspagina?

Met een advertentie probeer je de aandacht van de consument te trekken. De consument moet nieuwsgierig gemaakt worden, zo nieuwsgierig dat ze doorklikken. Men wil geïnformeerd worden en is het van belang dat ze pakkende content te zien krijgen. Link je je advertentie door naar je gewone website, waar vaak te veel informatie op staat? Men verliest dan hun focus en de helft haakt veelal snel af. Een landingspagina kun je zo inrichten dat hij volledig aansluit op je advertentie en alleen de broodnodige informatie met de consument deelt. Je krijgt de kans om je consument te overtuigen door kort en bondig de communiceren. Laten we eens kijken wat is er nu allemaal van belang is wanneer je je landingspagina converterend wilt maken.

Maak jouw landingspagina converterend!

Een landingspagina moet overzichtelijk zijn en beginnen met een pakkende koptekst. Je pagina moet zo ingedeeld zijn dat het de aandacht van de lezer vasthoud en hem zodanig interesseert en leidt naar de door jou gewenste conversie. Wil jij jouw pagina zo inrichten dat hij goed converteert? Er zijn dan enkele punten die absoluut niet mogen ontbreken en ik zette de meest belangrijke voor je op een rijtje:

  • Zorg ervoor dat de SEO van je pagina in orde is
  • Plaats je logo en contact gegevens in de header van je pagina
  • Een pakkende koptekst
  • Tijdsdruk maakt je product aantrekkelijker, bijvoorbeeld doormiddel van gebruik van een aftellende timer
  • Een mooie en pakkende foto
  • Geen grote lappen tekst maar werken met bullet points
  • Call to action buttons
  • Reviews van tevreden klanten om vertrouwen te wekken
  • Benoem de voordelen die de consument van je product zal ervaren
  • Sluit je pagina af met een footer met daarin je adres en eventueel je social media kanalen

In de Infographic door E-web marketing die je hieronder kunt vinden krijg je een beter beeld van hoe zo’n pagina lay out er nu precies uitziet.

De juiste landingspagina tool

Gedurende mijn werk als online/social media marketeer heb ik met vele verschillende landingspagina tools mogen werken. Mijn favoriete tool blijft toch echt AdPage. Met deze gebruiksvriendelijke software kan iedereen gemakkelijk de mooiste landingspagina’s maken. Vele opties en integratie mogelijkheden zorgen ervoor dat aan niets ontbreekt wanneer je de perfecte landingspagina voor jou campagne wil maken. Het mooie aan AdPage is dat het ook nog eens een Nederlandse software is. Loop je vast, dan word je dus super goed en snel geholpen!

Word lid van de Social Media Ondernemers Club en profiteer je van een super scherpe AdPage aanbieding!
Profiteer van voordeel op AdPage!

Infographic door: E-web marketing

10 belangrijke onderdelen aan een goede landingspagina